Villkor

Fri frakt på beställningar över 1000 kr. Om beställningen understiger 1000 kr eller innehåller stora produkter som t.ex tält, däck eller andra stora och tunga produkter, tillkommer en fraktavgift på 99kr. Avgiften läggs bara på en gång per beställning. Så du kan lägga till 100 stora produkter till din beställning utan att tänka på fraktkostnaden. Den aktuella leveranstiden står alltid under varje enskild produkt på hemsidan. Vi ansvarar inte för förseningar av leveranser som orsakas av transportbolaget.

Lagerförda varor i butiken levereras inom 2-5 arbetsdagar. Ligger produkterna på vårt externa lager levereras de inom 2-5 arbetsdagar. Beställningsvaror har en leveranstid på 1-4 veckor. Det framgår på alla produkter hur snabbt du kan få din leverans. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller den information som finns på vår hemsida, får du i samband med orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning.

Frakt Posten
Beställningar levereras med postpaket. Det innebär att godset anländer till Postens serviceställe. Det är t.ex. en närliggande ICA-affär eller bensinstation på din hemort. När godset kommit till servicestället skickas en SMS-avi till dig. Det är därför viktigt att du lämnar ditt mobiltelefonnummer vid beställning. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna servicestället.

Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Transportrisk
Alla paket skickas spårbart och försäkrade. Vi står för transportrisken, det vill säga risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

Skadat gods
När du tar emot ditt gods är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget vara skadat så meddelar du detta direkt till ditt postcenter alternativt den lastbilschaufför som levererat paketet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Se till att få en bekräftelse på att ditt gods är skadat.

Ej utlösta order
Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 2x gällande fraktpris + 200 SEK i administrationskostnader.

Öppet köp/ångerätt i 14 dagar
Bytesrätt i 30 dagar

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.
Som kund hos oss erbjuder 111Motor även bytesrätt inom 30 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter.

Önskar du göra återköp/byta en eller flera varor från din order? kontakta oss så hjälper vi dig <info@111motor.se>

Läs mer om ångerrätt och öppet köp i fliken nedan.

Snabba och enkla betalningar via samarbete med Klarna, samt Wasa Kredit för finansiering.
I vår butik har vi tillgång till kortbetalning samt Swish, som vi även använder ute på t.ex. event.
(Ej kontanter)

Priserna på 111motor.se uppdateras i realtid och visas inklusive moms. Priserna är angivna i svenska kronor. Kostnad för frakt och avgifter för betalning kan tillkomma. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.

KLARNA

Klarna Checkout
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.
Här hittar du klarnas villkor: Klarna Checkout
Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10
Mån-Tor: mellan 08.00 – 20.00, Fre: 08:00-18:00 och helger 10.00 – 17.00.

Dela upp betalningen
Genom ett samarbete med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning.
Här hittar du Klarnas villkor: Klarna Konto
Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10
Mån-Tor: mellan 08.00 – 20.00, Fre: 08:00-18:00 och helger 10.00 – 17.00.

Betalning med faktura
Du kan även välja betalning mot faktura. 111motor.se samarbetar med Klarna som då ansvarar för kreditbedömning och betalningsmottagning. Vid betalning med faktura måste personnummer anges i rutan ”Dina uppgifter” och överstiger totalsumman 6 000 kronor måste även beställarens årsinkomst uppges.
Här hittar du Klarnas villkor: Klarna Faktura
Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10
Mån-Tor: mellan 08.00 – 20.00, Fre: 08:00-18:00 och helger 10.00 – 17.00.

Hör av dig till oss om du har frågor!